8 lutego 2012

Czarci Młyn (Sosnowiec)


Sosnowiec, mimo że szczyci się prawie 220 tysiącami mieszkańców, nie może pochwalić się dużą liczbą ciekawych restauracji. Piszę „ciekawych”, a nie „dobrych”, bo te dwa określenia nie zawsze idą w parze, a w mieście, w którym nie ma w czym wybierać, czasem to, że restauracja jest ciekawa, w pełni wystarczy.

Charakterystyczna zewnętrzna stylizacja na drewnianą karczmę przyciąga przejeżdżających, a sale restauracyjne, każda w innym stylu, sprawia, że Czarci Młyn jest restauracją ciekawą. Cenimy sobie wystrój lokalu; chcemy jadać w miejscach ładnych, oryginalnych i urządzonych z pomysłem. Stolik (z jednym tylko krzesłem), który wskazała nam kelnerka, znajdował się w sali dość ciemnej, pełnej eleganckich mebli, żółtych choinkowych lampek i gałęzi obsypanych kiściami pozłacanych winogron. Brzmi kiczowato, i na pewno trochę jest, co nie zmienia faktu, że jest to wnętrze oryginalne i mimo wszystko bardzo przytulne. Powiedziałabym wręcz, że byłoby idealne, gdyby nie… muzyka. Bo ta wpływa na atmosferę wnętrza i żadna stylizacja nie pomoże, jeśli przez cały wieczór dobrze zbudowany klimat psuty jest przez wątpliwej jakości covery znanych hitów Beatlesów, Queen i innych – w aranżacji takiej, jaką puszczają na weselach, na dodatek w przerwie na jedzenie. Po kilkudziesięciu minutach w dźwiękach tej keyboardowej muzyki marzyłam tylko o wyjściu i założę się, że nie tylko ja.

Obsługa okazała się bardzo miła, elegancko ubrana i pomocna. Szybko dostaliśmy karty, zaraz potem zostało doniesione krzesło i mogliśmy już podziwiać kiepsko skonstruowane (stworzone na szybko przez kogoś, kto nie miał wcześniej do czynienia z Wordem) i dość chaotyczne menu. W oko rzuciły mi się stosunkowo niskie ceny – wiele zestawów można kupić w cenie do 25 zł. Po tak oryginalnie zaprojektowanej restauracji spodziewałam się zdecydowanie droższych pozycji, więc była to miła niespodzianka.

Na „dzień dobry” dostaliśmy deskę z chlebem, smalcem i ogórkami – miły gest, ale niestety nie przypadł nam do gustu – smalec miał dziwny kolor i konsystencję, a ogórki (pokaźna porcja) zanurzone były w pikantnej, niezbyt smacznej zalewie. Na początek zamówiłam herbatę  jagodową (5 zł, do wyboru była jeszcze tylko czarna i miętowa) i przystawkę, koreczki Miloszewicza (14 zł), czyli włoski ser zawinięty w boczek, panierowany i smażony. Szczerze polecam ten zestaw - z zewnątrz chrupiące, w środku delikatne – ogólnie pyszne!

Jako danie główne na stole pojawiły się polędwiczki wieprzowe z grilla z masłem czosnkowym (23 zł) – z ziemniaczkami według mistrza Piotra i dwiema surówkami – z białej (za dużo pieprzu!) i czerwonej kapusty. Polędwiczki – trzy cieniutkie plastry, ale smaczne, choć gustowałabym w mniejszej ilości przyprawy do grillowanego mięsa. Miałam także ochotę na masło czosnkowe, którego niestety w ogóle nie wyczułam. Ziemniaczki były za to bardzo smaczne, a porcja ogólnie dość obfita i sycąca.

Czarci Młyn ma potencjał, ale ma też kilka poważnych niedociągnięć. Są one jednak łatwe do wyeliminowania i miejmy nadzieję, że właściciele w porę naprawią swoje błędy. Na ten moment restauracja nadaje się na rodzinny obiad i przyjęcia okolicznościowe, ale wciąż nie na spotkanie ze znajomymi czy romantyczną kolację. Mimo wszystko jest to jedno z najbardziej oryginalnych miejsc w Sosnowcu, serwujące całkiem poprawne dania w atrakcyjnych cenach.

Tutaj zobaczysz zdjęcia zrecenzowanych potraw i wnętrza.

Plus: niskie ceny, dobra obsługa, przyjemny wystrój.
Minus: tragiczna muzyka, kilka wpadek dekoracyjnych, chaotyczne menu, mało miejsca na parkingu.
Polecam: na rodzinny obiad, przyjęcia.
Adres:  ul. Gen. Andersa 76
Ocena: 6.5/10


 Bądź na bieżąco:

5 komentarzy :

  1. ble ble ble najleprzy smalec jaki jadłem knajpka nr 1 w sosnowcu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i ja tak myśle Benedykt

      Usuń
  2. ojjj, do knajpki z tak wysoką pozycją to jej daleko...
    Przeciętna. Ogólnie bez rewelacji. Ja tam nie powrócę, choć dawałam tej restauracji drugą szansę.

    OdpowiedzUsuń
  3. DOKŁADNIE!! smalec i ogórki rewelacja!! niebo w gębie .. nie rozumie krytyki tej restauracji .. wszystko jest perfekt

    OdpowiedzUsuń
  4. tłuste rewelacja a kiszone jeszcze lepsze, polecam zupę gulaszową.

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się tekst? A może nie zgadzasz się z moją opinią? Chętnie poznam Twoje zdanie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...