2 stycznia 2014

10 najlepszych dań 2013 roku



Także i u mnie przyszedł czas na krótkie podsumowanie. Mówiąc szczerze, miałam obawy nadzieję, że z opisanych w 2013 roku restauracji będzie mi niezwykle trudno wybrać wybitne dania. Okazało się, że selekcja była stosunkowo prosta, co chyba niezbyt dobrze świadczy o krakowskiej gastronomii, skoro po napisaniu prawie czterdziestu recenzji nie miałam wielkiego problemu z wyborem. Oczywiście  poprawkę muszę wziąć na to, że w tym zestawieniu figurują tylko dania z tych miejsc, które opisałam na blogu w przeciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Podejrzewam też, że w Krakowie jest co najmniej kilka godnych polecenia adresów, których jeszcze na blogu nie opisałam, a powinnam. Mam również nadzieję, że wiele takich jeszcze powstanie i że dzięki temu zestawienie, które stworzę za rok, będzie jeszcze ciekawsze i smaczniejsze.

Poniższe zdjęcia występują w kolejności alfabetycznej, sporządzonej według nazwy restauracji. Są to dania (ale także desery), które w 2013 roku szczególnie utkwiły mi w pamięci i moim zdaniem zasługują na wyróżnienie.

Nie znaczy to, że zapomniałam o genialnym Moaburgerze, kultowej Pizzy Garden czy świetnym Studiu Qulinarnym, które nadal trzymają doskonały poziom. Pamiętajcie, że na podstronie Co polecam? znajdziecie aktualną i podzieloną według okazji listę najciekawszych lokali w Krakowie (tych opisanych na blogu). Jest ona na bieżąco aktualizowana, co znaczy, że lokale mogą być dodawane, jak i usuwane z listy.


Restauracja Aqua e Vino: moscardini (przystawka)


Restauracja Barka food.life.music polędwiczka wieprzowa w prażonej kaszy gryczanej z sosem z czarnej porzeczki na purée z fasoli (danie główne)


Restauracja Boscaiola: vitello tonnato, czyli plastry duszonej cielęciny w sosie tuńczykowym (przystawka)


Restauracja Pod Norenami: tarta z białą czekoladą i zieloną herbatą (deser)


Restauracja Pod Norenami: tajska zupa kokosowo-galangalowa z tofu


Restauracja Yellow Dog: sałatka yee sang z łososiem (przystawka)


Restauracja Yellow Dog: sernik o smaku zielonej herbaty z konfiturą z hibiskusa (deser)


Restauracja ZaKładka: glazurowany boczek i żeberko z purée jabłkowym (przystawka). 
Recenzja ZaKładki była najczęściej czytanym tekstem na blogu w 2013 roku.

Kolejne dania pochodzą z degustacji:


Restauracja Ancora. Pierś kaczki w ziarnach na purée z czerwonej kapusty i susce sechlońskiej


Restauracja Barka food.life.music. Duet mięsny z sosem czekoladowo-serowym

Pozostaje mi życzyć Wam i sobie jak najlepszych restauracji w Krakowie 
i jeszcze smaczniejszych przeżyć kulinarnych w 2014 roku!

5 komentarzy :

  1. Miła Pani, Piszę się VITELLO TONNATO a nie VITELLO TONATO, a co do restauracji boscaiola mam moje największe wątpliwości czy to robią jak w prawdziwej Włoskiej restauracji.
    Saluti
    Cesare Candido i Akademia Kuchni Włoskiej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję za zwrócenie uwagi na literówkę!

      Usuń
    2. Prego Signora Anna :-)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne podsumowanie. Ja najchętniej spróbowałbym tego sernika o smaku zielonej herbaty z konfiturą z hibiskusa. Musi być ciekawy w smaku.

    OdpowiedzUsuń