21 czerwca 2014

Relacja: Bulwar Śniadaniowy - Wianki (Kraków)


Ten weekend jest wyjątkowo obfity w wydarzenia kulinarne. Dzień zaczęłam od zakupów na Targu Pietruszkowym na Placu Niepodległości w Podgórzu. Zaopatrzyłam się w całą górę naturalnych i ekologicznych produktów, między innymi w przepyszne truskawki i poziomki (tego smaku w supermarketach niestety nie znajdziemy!), jarmuż, jaja, czosnek, kabanosy i mnóstwo warzyw prosto od małopolskich rolników. Bardzo popieram tego typu inicjatywy! Targ będzie organizowany co sobotę, w tym samym miejscu, aż do końca października, dlatego kto jeszcze o nim nie słyszał, wciąż będzie miał okazję na ekozakupy. :)


Tymczasem pod Wawelem, na dachu Centrum Obsługi Ruchu Turystycznego, trwał zorganizowany po raz pierwszy w ramach Wianków Bulwar Śniadaniowy. Tuż nad Wisłą od rana mogliśmy zajadać się pieczonymi kasztanami, hummusem, chińskimi pierożkami, tartami, oryginalną baklawą w różnych postaciach, sushi czy węgierską kaszanką. W tym kulinarnym miszmaszu znalazłam dwie perełki. Pierwsza: znane już, ale zawsze niezawodne Tortillas Molino. Obie wersje kukurydzianych tortilli, zarówno wegetariańska (z fasolą i guacamole), jak i mięsna, były wyśmienite!


Druga: Po Prostu Rower (o debiucie którego wspominałam już tutaj), który zaserwował prosty, ale bardzo porządny i smaczny street food. Nieco zakręcony i bardzo sympatyczny sprzedawca skrupulatnie przygotował dwa aromatyczne "zawijasy" - lentu razowe z farszem bakłażanowym (z sałatami, pomidorem, oliwkami i czosnkiem; 10 zł) i piadinę ze schabem (z dużą ilością rukoli, pomidorem i tymiankiem; 12 zł). Byłam bardzo pozytywnie zaskoczona.


To jednak nie koniec kulinarnych atrakcji na weekend. W Parku Krakowskim i w Parku Ratuszowym jak co tydzień odbywa się Targ Śniadaniowy, a jutro znowu będziemy jeść na kolejnej edycji festiwalu Najedzeni Fest! tym razem pod hasłem "Lokalnie". Moje relacje z poprzednich edycji możecie zobaczyć tutaj, tutaj a także tutaj. Smacznego!

Bądź na bieżąco:

2 komentarze :

  1. Dziękujemy za wspomnienie o Targu Pietruszkowym :) Czy mogłabym udostępnić kilka zdjęć (tu jest jedno i jedno widziałam na instagramie) na profilu FB targu? Oczywiście z podpisem.

    OdpowiedzUsuń