21 grudnia 2015

Relacja: Degustacja kawioru Antonius - Pod Nosem


Często nazywany czarnym złotem, prawdziwy kawior z jesiotra jest jednym z najbardziej wykwintnych i pożądanych delikatesów na świecie. Podobno potrzeba czasu, by go pokochać. Restauracja Pod Nosem niedawno zaprosiła mnie na degustację tego przysmaku i nie mogłam odmówić  okazje do spróbowania najwyższej jakości kawioru nie zdarząją się często.

Niezwykle ciekawe spotkanie prowadziła Agata Łakomiak-Winnicka, przedstawicielka marki Antonius Caviar, który ma duże ambicje, by stać się rozpoznawalnym producentem kawioru nie tylko w Polsce, ale też za granicą. Niezwykła dbałość o każdy etap produkcji kawioru z syberyjskiego i rosyjskiego jesiotra wyłącznie z własnej hodowli zlokalizowanej w czystym regionie Warmii, tradycyjne metody produkcji, a także piękna, elegancka identyfikacja z pewnością wróżą sukces marce.

Kilka ciekawostek o kawiorze:

  • kawior podaje się schłodzony, najlepiej na skruszonym lodzie i w kryształowym naczyniu;
  • powinno się go smakować łyżeczką z masy perłowej, rogu lub złota; srebro może zmienić jego smak;
  • kawior najlepiej smakuje z blinami, ciemnym pieczywem, ostrygami, świeżym homarem, rybami.
  • ikra z jesiotra świetnie komponuje się ze schłodzonym, dobrym szampanem.

Degustowany tego wieczoru kawior różnił się średnicą pereł, kolorem i smakiem. Najbardziej smakował mi w połączeniu z ostrygą, ale jeśli będziecie mieć kiedyś okazję  warto powąchać i posmakować kawioru bez żadnych dodatków. Miałam swoje bardziej i mniej ulubione wersje, jednak wrażenia zawsze były ekscytujące  pękające na podniebieniu delikatne, słonawe ziarna, o niespotykanie intensywnym, często lekko orzechowym smaku i aromacie, zapadły mi w pamięć na długo. Ciekawa jestem, jak komponowałby się w bardziej rozbudowanych przystawkach i daniach głównych. Restauracja Pod Nosem planuje wprowadzenie kawioru do swojego menu, więc może będzie jeszcze okazja do wypróbowania go w innych odsłonach.

Zapraszam na krótką relację zdjęciową ze spotkania:





















Dziękuję restauracji Pod Nosem za zaproszenie na degustację.

Bądź na bieżąco:

1 komentarz :

Spodobał Ci się tekst? A może nie zgadzasz się z moją opinią? Chętnie poznam Twoje zdanie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...