5 września 2016

Pizzeria 00 (Kraków)


Gdy tylko usłyszałam, że w Podgórzu powstaje nowa pizzeria neapolitańska, wiedziałam już, że jest tylko kwestią czasu, aż się tam pojawię. Jak wiecie z mojego rankingu krakowskich pizzerii jestem wielką fanką tego stylu przyrządzania włoskich placków. Jeśli dodamy do tego wysokiej jakości składniki – jestem w niebie! Jak zatem wypadła Pizzeria 00? 

Po pierwsze, pozytywnie zaskoczył mnie wystrój – na zdjęciach lokal wydawał się mało przytulny i bardzo ciasny, właścicielom jednak, mimo trudnego wnętrza (filary na środku sali), udało się zaprojektować je dość przyjemnie jak na zwykłą pizzerię. Modne lampy, świetne drewniane blaty i kolorowe ramki na ścianach dodają wnętrzu uroku. 

Pizzerię 00 odwiedziłam z grupką znajomych – ze względu na brak wystarczająco dużego stolika, uprzejma kelnerka zaproponowała połączenie kilku, a następnie, zamiast chociaż pomóc, wyraźnie czekała, aż sami się uporamy z ich ustawieniem. Menu jest króciutkie – tylko osiem propozycji pizz (28 cm), dwa desery, napoje, a w tym polskie piwa rzemieślnicze i niewielki wybór sypanych herbat. 

Opis na początku karty brzmi obiecująco: ciasto dojrzewa 48 godzin, sos do pizzy to włoskie pomidory pelati posiadające akredytację Associazione Verace Pizza Napoletana, większość produktów importowanych jest prosto z Włoch. Chwalona przez kelnerkę Calabrese z sosem pomidorowym, mozzarellą, kiełbasą calabrese, mascarpone, bazylią i oliwą (22 zł) jednak nieco rozczarowała. Połączenie tych składników było niefortunne: tłusta kiełbasa z ciepłym, nieco roztopionym, słodkawym i tłustym mascarpone nie komponowała się najlepiej. Do tego poczerniala, lekko podpalona w piecu bazylia – a wystarczyło przyozdobić nią pizzę po upieczeniu ciasta. 

Najbardziej ciekawa byłam Margherity Extra (22 zł), bo to właśnie w prostocie tkwi geniusz pizzy neapolitańskiej i to właśnie tę najłatwiej mi porównywać – mozzarella z mleka bawolego, pomidorki datterini, ser pecorino, bazylia i oliwa. Ciasto było stosunkowo puszyste, fajnie przypieczone na brzegach i nie tak cieniutkie, jak inne neapolitańskie w mieście, co akurat dla wielu może być plusem. Pomidorki, choć bardzo smaczne, liczebnością nie grzeszyły. Odniosłam wrażenie, że tekstura mozzarelli była bardziej twarda i zwarta, smakowała też nieco inaczej niż ta serwowana w innych pizzeriach. Pecorino był całkowicie zbędny, jak również, ponownie, spieczona bazylia. 

Na deser jedna osoba spróbowała panna cotty z musem truskawkowym. Porządna porcja, mocno śmietankowy smak, intensywny owocowy mus, lecz bez większych emocji. Za to espresso pozostawię bez komentarza, bo to jakiś smutny żart (zdjęcie w załączniku).

Podczas mojej wizyty pizza miała pewne niedociągnięcia, pewnie dlatego, że dokładnie wiem, jak smakuje mój ideał i trochę jednak od niego odbiegała. Mimo to obecność Pizzerii 00 w Podgórzu może ucieszyć, bo najbliższą pizzę neapolitańską zjemy dopiero przy ulicy Krakowskiej, a pozostałe świetne adresy zlokalizowane są jeszcze dalej (Łagiewniki i Bibice). Gdybym nie miała możliwości odwiedzenia moich ulubionych, pewnie zajrzałabym jeszcze raz do Pizzerii 00.

Plus: przytulne wnętrze, niewysokie ceny. Minus: za espresso i Calabrese. Adres: ul. Kalwaryjska 32 | mapa | FB | www Polecam: na pizzę neapolitańską w Podgórzu. Średnia ocena: 4 na 5.     Jedzenie – 3.5/5    Obsługa – 4/5      Wnętrze – 4.5/5    Ceny – 4/5







*


3 komentarze :

  1. Ano widzisz....
    Ja wczoraj oidkryłam makaronarnię na Sławkowskiej i ciekawa jestem jak tam makarony smakują.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja akurat Calabrese uważam za bardzo udaną. Aktualnie to moja pizzeria numer 1 w Krakowie po Nolio. Jeden tylko minus za to, że desery dostępne są tylko w weekendy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pójdź koniecznie do Buongiorno na Mostowej, lokal strasznie niepozorny i malutki, jakież było moje zdziwienie jak dostałem tam naprawdę dobrą włoską pizzę! Swietne pomidory datterini i ciasto tez super, fajne kompozycje skladnikow. Ceny niestety niewiele nizsze niz w nolio ALE - za to nie ma problemu z miejscami, caly czas jest pusto:) Maja jedna pizze weganska! Jest przepyszna.

    OdpowiedzUsuń