10 lipca 2017

Gdzie zjeść tatar w Krakowie?


Od dawna prosiliście mnie o przygotowanie listy najlepszych tatarów w Krakowie, więc oto ona! Ale uwaga  to nie jest zamknięta lista. Jak wszystkie moje zestawienia, tak i to może, i na pewno będzie, się powiększać. Mam już zresztą na oku co najmniej dwa miejsca, które z dużą dozą prawdopodobieństwa tu dopiszę. Ostatnim razem odwiedziłam je jednak dość dawno, czuję się więc w obowiązku, by je jeszcze raz przetestować  tak dla pewności, ponieważ chcę, by na tej liście znalazły się tylko najlepsze tatary. Nie zdążyłam tego zrobić przed moim wyjazdem do Portugalii (zachęcam do śledzenia relacji na moim Instagramie), więc na razie dzielę się poniższą listą tatarów-pewniaków. Ale wypatrujcie aktualizacji, bo na pewno taką opublikuję!




Ed Red

ul. Sławkowska 3 | FB

Zaczęłam od miejsca, które pewnie nie będzie dla nikogo zaskoczeniem. Mamy tu do czynienia z najbardziej klasycznym tatarem z tego zestawienia. To siekane cudo z polędwicy wołowej (32 zł) jest wprost uzależniające. Krótko przed napisaniem tego tekstu odwiedziłam Ed Reda po raz kolejny i po raz kolejny o mało co nie zamówiłabym drugiej porcji. Tu, jak zawsze, sprawdza się zasada, że jeśli w grę wchodzą świetne produkty, to one same wystarczą, by zachwycić: znakomita polędwica, olej rzepakowy tłoczony na zimno, jajko z wolnego wybiegu i szalenie klasyczne, drobniusieńko pokrojone dodatki: cebula, grzyby i ogórek. 

Szef kuchni: Adam Chrząstowski
Pełną recenzję z mojej pierwszej wizyty w Ed Redzie znajdziecie tutaj.


L Concept 13

Rynek Główny 13 | FB

Już podczas mojej pierwszej wizyty L Concept 13 bardzo pozytywnie zaskoczył mnie swoją kuchnią, a jednym z dań, które najmocniej zapadło mi w pamięć, był właśnie tatar wołowy (35 zł)  do tego stopnia, że napisałam wtedy “Gdybym miała przygotować listę najlepszych tatarów w mieście, ten z L Concept 13 na pewno by się na niej znalazł”. Tadam! Mięso jest pełne smaku, posiekane na regularne kawałki i podane już wymieszane z dodatkami, w towarzystwie żółtka, przypieczonego, chrupiącego białego pieczywa i naprawdę sporych, ultracienkich plastrów fantastycznego włoskiego parmezanu. Kolejny tatar-ideał. 

Szef kuchni: Tomasz Morys.
Pełną recenzję z mojej pierwszej wizyty w L Concept 13 znajdziecie tutaj.



Nota Resto

ul. św. Krzyża 17 | FB

Tatar na ciepło z masłem Café de Paris (36 zł) w Nota Resto od razu mnie zaintrygował. Daleko mu do klasycznego tatara, gwarantuje za to bardzo ciekawe wrażenia za sprawą różnych temperatur świetnego, delikatnego ale wyrazistego w smaku mięsa oraz dzięki dodatkom, a szczególnie fenomenalnemu orientalnemu sosowi z nutami słonymi, kwaskowatymi i pikantnymi. Wszystko w odpowiednich proporcjach i do tego bardzo estetycznie podane. Oryginalny tatar w Krakowie, na który warto wracać.

Szef kuchni: Tomasz Leśniak
Pełną recenzję z mojej pierwszej wizyty w Nota Resto znajdziecie tutaj.



Bistro 11

ul. Rakowicka 11 | FB

Bistro 11 to miejsce, które również polubiłam od pierwszej wizyty i w którym bywałam już wiele razy. Niestety tatar wołowy nie jest tam w każdej odsłonie sezonowego menu, więc przed wizytą warto się upewnić, czy jest dostępny. Ten na zdjęciu podany został z żółtkiem, plasterkami ogórka małosolnego, świetnym chipsem z borowika, dymką, kaparami, wędzoną solą morską, grubo zmielonym pieprzem, musztardą francuską i pesto z rukoli i parmezanu (29 zł). Brzmi przekombinowanie? Tylko brzmi, bo smakuje świetnie.

Szef kuchni: Kacper Wójciak
Recenzję z mojej pierwszej wizyty w Bistro 11 znajdziecie tutaj.


Karakter

ul. Brzozowa 17 | FB

Karakter, mekka mięsożerców. Menu niektórych przeraża, niektórych zaskakuje, a niektórych od razu zachwyca. Tatar nie wszystkim przypadnie tam do gustu ze względu na bardzo wyraziste dodatki oraz sposób, w jaki jest posiekane mięso  na dość nieregularne, często spore kawałki. Trudno jednak odmówić mu jakości i wyjątkowego smaku. Polecam szczególnie ten z paloną gorgonzolą, żółtkiem confit, balsamico i bagietką korzenną z pesto pietruszkowym (27 zł) oraz z kremem pomarańczowym, żółtkiem, słoniną i bagietką ze szpikiem (27 zł). To zestawienie obejmuje tylko tatary wołowe, ale dla szukających nieco mocniejszych wrażeń śpieszę poinformować, że w Karakterze czeka również tatar z końskiej polędwicy albo… strusia.

Recenzję z mojej pierwszej wizyty w Karakterze znajdziecie tutaj.
Szef kuchni: Daniel Myśliwiec




A według Was które tatary powinny jeszcze znaleźć się w tym zestawieniu? :) Wolicie tatary klasyczne czy bardziej finezyjne? Gdzie w Krakowie (lub poza nim) jedliście swój tatar-ideał?

*

Zajrzyjcie też tutaj: 

◆ Najlepsze lody w Krakowie
◆ Najlepsze cukiernie w Krakowie
◆ Najlepsze śniadania w Krakowie
◆ Najlepsza pizza w Krakowie
◆ Restauracje z najpiękniejszymi ogródkami w Krakowie


*

3 komentarze :

  1. Szkoda, że uwzględniłaś jedynie "nowoczesne" restauracje. Od lat zachwyca mnie tatar w restauracji Pod Baranem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Najlepszego tatara jadam w La Forchetta! Klasyka w najpyszniejszych wydaniu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Najlepszy Tatar a Krakowie jest w restauracji ck browar!!!! Nigdzie nie jadłam tak dobrego jak tam, polecam to miejsce.

    OdpowiedzUsuń